maanantai 29. joulukuuta 2014

Kuulumisia ja pohdiskelua

Mun sopimusta päiväkodissa siis jatkettiin. Mä oon itse asiassa alkanut tykätä siellä olosta.
Ilmeisesti tilanne vaati totuttelua puolin ja toisin.
   Kun tämä työkokeilu on ohi, ajattelin kysyä Työkkäristä työllistämistuesta. Nyt, kun mä olen 25 niin uusia mahdollisuuksia avautuu Työkkärinkin maailmassa.

Työllistämistuella työaika ja palkka on 85% ”oikeasta” työajasta ja palkasta.
   Selvitän, että onnistuisiko työllistämistuella työllistyminen tässä samassa paikassa, kun missä nyt olen työkokeilussa.

Tämän sopimuksen jälkeen mun työkokeiluaika kunnan leivissä on toistaiseksi ohi.
Mikäli työllistämituki ei onnistu niin kysyn työkokeilupaikkaa meidän seurakunnan lapsityöpuolelta.
Se olisi mahdollisen koulunkin kannalta hyvä, sillä kristillinen kasvatus kuuluu opintoihin.

Vaikka kouluun pääseminen ei ole millään tavalla varmaa eikä edes tiedossa niin tuntuu hyvältä, kun elämäni langat ovat taas tukevasti mun omissa käsissä.
Hetkeksi eteenpäin mun elämälläni on suunta ja mä toivon, että se suunta jatkuu kouluun pääsyllä.
   Jos vaan mahdollista niin päiväkodissa töissä oleminen on vahvistanut mun haluani kouluttautua alalle.

Mun mielestä jokaisen lapsityöhön haluavan pitäisi hoitaa ensin oikeasti lapsia 24/7 useamman viikon ajan.
Se on täysin erilaista kuin päiväkodissa työskentely.
   
Mä itse miellän päiväkodin tätinä olon helpommaksi. Ja puhun nyt vain ja ainostaan lastenhoidosta, paperihommiin en ota mitään kantaa.
Päivä päättyy ja työt jäävät töihin.
Kotona hoidettavat lapset eivät puolestaan häviä minnekään, päivä ei päätykään kahdeksan tunnin jälkeen.

Mä olen kiitollinen siitä kokemuksesta, jonka olen saanut Emmin lapsia hoitamalla.
Olen saanut hoitaa siskoni lapsia vastasyntyneistä lähtien. Siinä ei vain voi olla oppimatta.

Emmin lasten hoitaminen on ollut korvaamatonta koulutusta mulle. Lastenhoitoa ei opita kirjoista. Tarhassa olevia lapsiakin osaa katsoa niin erilailla, kun kokemusta lastenhoidosta löytyy myös päiväkodin ulkopuolelta.

Siskoni lasten ansiosta uskon olevani parempi lapsityöntekijä kuin mitä olisin ilman heitä. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Eriävistä mielipiteistä huolimatta, toivon asiallista kommentointia, kiitos! :)

Voit myös laittaa sähköpostia osoitteeseen: lovely_bunny_89@hotmail.com